native utf8 i mirc

Martin Olsson-3
Hej,

Det har ju varit lite problem med åäö på #wikipedia-sv eftersom vissa är
lite efter och inte kör utf-8 ännu (tex jag!). För ungefär två år sen
mailade jag Khaled (personen som utvecklar mIRC) och frågade honom om
kan kunde fixa native utf-8 i mIRC snart men intresset var då lågt.

Jag mailade honom igen nyligen och bad honom återigen att fixa utf-8 och
tydligen så jobbar dom på det nu! Förhoppningsvis har nästa mIRC native
utf-8 vilket förmodligen kommer göra kanalen lite mer attraktiv för
tekniknoviser samt lata människor. trevligt trevligt.

mvh
~~^H^Hmnemo

Tjerk Vonck wrote:

> no worries, we are!
>
> Tjerk

Re: native utf8 i mirc

Jon Harald Søby-2
Bra! Om de hadde fortsatt slik, ville mIRC blitt IRCens Internet Explorer. ;-)

--
Best regards,
Jon Harald Søby

Website - http://www.alqualonde.com/
MSN messenger - [hidden email]
If you are interested, I now have 50 invites for Gmail