rettelse rettes kun delvis

flemming chr. nielsen
Kan nogen hjælpe med følgende llle problem

Når jeg logger ind for at udføre en lille rettelse i artiklen "Flemming Chr. Nielsen", nemlig følgende:

I perioden 1965-99 var han ansat som journalist ved Morgenavisen Jyllands-Posten

ændret til:

I perioden 1980-99 var han ansat som journalist ved Morgenavisen Jyllands-Posten

slår rettelsen kun igennem afhængigt af, hvordan jeg igen klikker ind på Wikipedia.

hænger det sammen med, at der tilsyneladende er to næsten identiske sider, nemlig

http://da.wikipedia.org/wiki/Flemming_chr._nielsen

http://da.wikipedia.org/wiki/Flemming_Chr._Nielsen

mvh

Flemming

Re: rettelse rettes kun delvis

Lars Aronsson
On 01/23/2012 12:32 PM, flemming chr. nielsen wrote:
> slår rettelsen kun igennem afhængigt af, hvordan jeg igen klikker ind på Wikipedia.

Att en rättelse inte omedelbart "slår igenom" kan bero på den webcache
som finns i Amsterdam, mellan servern i Florida och dig. Man kan tvinga
rättelsen att slå igenom, genom att tillfoga "?action=purge" sist i
adressen, alltså genom att gå till:

http://da.wikipedia.org/wiki/Flemming_Chr._Nielsen?action=purge

> hænger det sammen med, at der tilsyneladende er to næsten identiske sider, nemlig
>
> http://da.wikipedia.org/wiki/Flemming_chr._nielsen
> http://da.wikipedia.org/wiki/Flemming_Chr._Nielsen

Ja, det kan ha med saken att göra. Det är inte två artiklar, utan en
hänvisning (redirect) och en artikel. Du uppdaterar artikeln, men när
du besöker hänvisningen, så har webcachen kanske inte uppfattat att
artikeln har blivit uppdaterad.

--
   Lars Aronsson ([hidden email])

Re: rettelse rettes kun delvis

Finn Årup Nielsen
> [...]

> slår rettelsen kun igennem afhængigt af, hvordan jeg igen klikker ind på Wikipedia.

Det lyder som en irriterende fejl. I alle fald se jeg nu "I perioden
1980 <http://da.wikipedia.org/wiki/1980>-99
<http://da.wikipedia.org/wiki/1999> var han ansat..."

> hænger det sammen med, at der tilsyneladende er to næsten identiske sider, nemlig
>
> http://da.wikipedia.org/wiki/Flemming_chr._nielsen
Denne side bør egentlig slettes, da det ikke er normalt at stavefejl har
sider.

> http://da.wikipedia.org/wiki/Flemming_Chr._Nielsen

Når man er inde på "Flemming_chr._nielsen" siden og trykker redigér, så
er det  "Flemming_Chr._Nielsen" man redigerer. I min browser ender jeg
efter redigering på "Flemming Chr. Nielsen" og har ikke oplevet problemet.

Det eneste jeg kan komme i tanke om er at det er et besynderligt cache
problem i browseren eller en proxy. Det er muligt at browseren ikke
tømmer cachen for "Flemming_chr._nielsen", så hvis du har den side åben
i et andet vindue og forsøger at læse den gemte tekst der kunne der
måske opstå problemer.

mvh
Finn

Re: rettelse rettes kun delvis

flemming chr. nielsen
Ja, ved at tilføje ?action=purge og slette cash-indholdet ser det ud til, at
opdateringen slår igennem, Tak for det.

mvh

Flemming

> [...]

hänvisning (redirect) och en artikel. Du uppdaterar artikeln, men när
du besöker hänvisningen, så har webcachen kanske inte uppfattat att

Du foreslår, at siden med stavefejl i navnet
http://da.wikipedia.org/wiki/Flemming_chr._nielsen ganske enkelt slettes.
Det lyder som en god idé, men hvordan gør jeg det, så jeg undgår
omdirigeringen til den korrekte side:
> [...]

tømmer cachen for "Flemming_chr._nielsen", så hvis du har den side åben
i et andet vindue og forsøger at læse den gemte tekst der kunne der

Hej Flemming,

On 01/23/2012 02:28 PM, flemming chr. nielsen wrote:
> [...]
> http://da.wikipedia.org/wiki/Flemming_chr._nielsen ganske enkelt slettes.
> Det lyder som en god idé, men hvordan gør jeg det, så jeg undgår

Du kan ikke selv slette siden, men hvis du indsætter skabelonen
'hurtigslet' med begrundelse på toppen af "Flemming_chr._nielsen" (Tryk
på "(Omdirigeret fra Flemming chr. nielsen
<http://da.wikipedia.org/w/index.php?title=Flemming_chr._nielsen&redirect=no>)"
for eksempel

{{Hurtigslet|Stavefejl}}

Så vil en administrator der kan slette typisk komme forbi og slette siden.

mvh
Finn

> mvh.
>
> Flemming

Hej igen - det har jeg forsøgt; lad os se, om det virker - det gør det nok.

> [...]

{{Hurtigslet|Stavefejl}}

Så vil en administrator der kan slette typisk komme forbi og slette siden.

Svip
2012/1/23 Finn Årup Nielsen <[hidden email]>:

> [...]
>
> {{Hurtigslet|Stavefejl}}
>
> Så vil en administrator der kan slette typisk komme forbi og slette siden.

Det undrer mig også at klejntegnsudgaven af artiklen fandtes som en
videresendelse til den rigtige titel, da MediaWiki sagtens kan tage
sig af hvis folks søgninger er ikke er samme tegnstørrelse som den
reelle artikel, f.eks. 'kat' > 'Kat'.

Men udover det, så er det vel bare en cache-fejl.

On 01/23/2012 04:47 PM, Svip wrote:

> [...]
> videresendelse til den rigtige titel, da MediaWiki sagtens kan tage
> sig af hvis folks søgninger er ikke er samme tegnstørrelse som den

Det er kun det første tegn i titlen der ligeglad med om du skriver det
med stort eller småt, så http://da.wikipedia.org/wiki/OLE og
http://da.wikipedia.org/wiki/Ole fører forskellige steder.

mvh
Finn

2012/1/24 Finn Årup Nielsen <[hidden email]>:

> Det er kun det første tegn i titlen der ligeglad med om du skriver det med
> stort eller småt, så http://da.wikipedia.org/wiki/OLE og
> http://da.wikipedia.org/wiki/Ole fører forskellige steder.

Det er jeg godt klar over.  Min pointe er at når man søger i
søgefeltet, så prøver MediaWiki at finde den artikel, hvis titel
stemmer tættest overens med søgnings tegnstørrelse.  Spørg dig selv