serwis ortografia4

Stan Zurek
Witam,

Zapewne wiele osób pamięta problem z "nieortograficzną" kopią Wikipedii:

http://ortografia4.appspot.com/wiki/

Dostałem zapytanie czy serwis ten przestał łamać prawo przez
nielegalne wykorzystywanie emblematów Wikipedii, itd.

Czy ktoś mógłby mi podać przykłady (w dalszym ciągu) łamania prawa na
tym serwisie?

Chodzi o zablokowanie sponsorowanych linków (zapytanie przyszło od sponsora).

Pozdrawiam

Zureks

Odp: serwis ortografia4

Wojciech Pędzich
Emblematu Wikipedii nie mają, przynajmniej jako siteLogo, ale notatki licencyjnej nie ma nigdzie, ergo łamią CC-by-sa.

Wojtek

Dnia 5-07-2013 o godz. 9:34 Stan Zurek napisał(a):

> [...]
> tym serwisie?
>
> Chodzi o zablokowanie sponsorowanych linków (zapytanie przyszło od

Re: Odp: serwis ortografia4

Stan Zurek
> Emblematu Wikipedii nie mają, przynajmniej jako siteLogo, ale notatki licencyjnej nie ma nigdzie, ergo łamią CC-by-sa.

A co z faktem że na dole każdej strony widnieje tekst: "Tekst
udostępniany na licencji Creative Commons..." ?

Zureks

Re: Odp: serwis ortografia4

Wojciech Pędzich
Dnia 5-07-2013 o godz. 9:43 Stan Zurek napisał(a):
> licencyjnej nie ma nigdzie, ergo łamią CC-by-sa.
>
> A co z faktem że na dole każdej strony widnieje tekst: "Tekst
> udostępniany na licencji Creative Commons..." ?

Gdzie? Ja wiem, ze ja okulary noszę i pewnie za słabe, acz ja nie widzę.

Wojtek

Re: Odp: serwis ortografia4

Stan Zurek
> Gdzie? Ja wiem, ze ja okulary noszę i pewnie za słabe, acz ja nie widzę.

Na samym dole strony (w stopce), praktycznie druga linia tekstu od dołu.

Zureks

Re: Odp: serwis ortografia4

Tomasz Ganicz
W dniu 5 lipca 2013 09:53 użytkownik Stan Zurek <[hidden email]> napisał:

> Na samym dole strony (w stopce), praktycznie druga linia tekstu od dołu.

Jeśli chodzi o licencję to naruszają  na tą chwilę jeden ważny punkt
- mianowicie nie  wskazują nigdzie, że to jest zmodyfikowana wersja
Wikipedii, co tworzy na czytelnikach wrażenie, jakby to była
oryginalna Wikipedia. Dowodem na to są maile napływające na OTRS
wyrażające zdumienie, że w Wikipedii jest tyle błędów ortograficznych.
Naruszają też w ten sposób nasze osobiste prawa autorskie. Po
kliknięciu w link "historia i autoży" jest się kierowanym do historii
artykułu w oryginalnej Wikipedii, co sugeruje, że te wszystkie błędy
ortograficzne tworzymy my. Jest nam w ten sposób przypisywane
autorstwo wersji zmodyfikowanej nie przez nas.

Natomiast inne punkty licencji wygląda, że są spełnione - informacja
licencyjna jest podana, link do historii i do oryginalnej wersji jest.

Re: Odp: serwis ortografia4

Wojciech Pędzich
Dnia 5-07-2013 o godz. 10:57 Tomasz Ganicz napisał(a):

> Natomiast inne punkty licencji wygląda, że są spełnione - informacja
> licencyjna jest podana, link do historii i do oryginalnej wersji jest.

Klnę się na Swaroga że tego info o licencji nie widzę.

Wojtek

Re: Odp: serwis ortografia4

Tomasz Ganicz
W dniu 5 lipca 2013 11:00 użytkownik Wojciech Pędzich <[hidden email]> napisał:

> Klnę się na Swaroga że tego info o licencji nie widzę.

Jest na samiuśkim dole:

"Tekst udostępniany na licencji Creative Commons: uznanie autorstwa,
na tyh samyh warunkah, z możliwością obowiązywania dodatkowyh
ograniczeń. Zobacz szczegułowe informacje o warunkah kożystania."

Jest jeszcze jeden problem - są pozrywane linki do opisów zdjęć - co
można też interpretować jako nie spełnienie warunków ich
udostępniania, bo teraz w tym serwisie nie sposób jest się dowiedzieć
o tym jak są licencjonowane i kto jest autorem poszczególnych zdjęć.

Re: Odp: serwis ortografia4

Olaf Matyja-2
2013/7/5 Tomasz Ganicz <[hidden email]>

> [...]
> na tyh samyh warunkah, z możliwością obowiązywania dodatkowyh
> ograniczeń. Zobacz szczegułowe informacje o warunkah kożystania."

Ta licencja się nazywa "Creative Commons: uznanie autorstwa, na tych samych
warunkach" a nie "na tyh samyh warunkah".
Czyli złamali licencję, bo ją podali w zmodyfikowanej wersji.

Olaf

Re: Odp: serwis ortografia4

Tomasz Ganicz
W dniu 5 lipca 2013 11:47 użytkownik Olaf Matyja <[hidden email]> napisał:

> Ta licencja się nazywa "Creative Commons: uznanie autorstwa, na tych samych
> warunkach" a nie "na tyh samyh warunkah".
> Czyli złamali licencję, bo ją podali w zmodyfikowanej wersji.

Nie, to nie łamie licencji. Wprawdzie w samej licencji jest napisane,
że nota copyrghtowa powinna być pozostawiona bez zmian, ale tylko o
ile nie określono bardziej szczegółowo wymagań jej dotyczących. W
naszym przypadku te wymagania są szczegółowo określone w "warunkach
korzystania". Tam nie ma warunku zachowywania ściśle treści noty
copyrightowej, a jedynie aby był link do treści licencji - co jest
spełnione.