usuwanie informacji ze stron na Wiki

makar
Witam

Mam następująca głęboką wątpliwość. Otóż obserwują działalność
wikipedysty LUCPOL zauważyłem iż ma on skłonnośc do _usuwania_ z wiki
rozmaicie dla niego niewygodnych informacji. Dotyczy to artykułów,
dyskusji artykułów , jego stronywikipedysety i odnośnej strony
dyskusji.

Ostatni przypadek to usunięcie ze swojej strony dyskusji ostatniego
wpisu o niewybraniu na admina:
http://pl.wikipedia.org/w/index.php?title=Dyskusja_Wikipedysty%3ALUCPOL&diff=2218691&oldid=2218360

Rozumiem, że można porządkować, usuwać zbędne, archiwizować
nieaktualne. Ale powyższy wpis nie podpada pod żadną z tych kategorii
IMVHO.

Wypowiedzcie się, proszę, czy mam rację, czy tylko jestem uczulony
przesadnie?

--
pozdrawiam

Andrzej "makar" Makarczuk

Re: usuwanie informacji ze stron na Wiki

Gemma-8
From: "makar"
> Wypowiedzcie się, proszę, czy mam rację, czy tylko jestem uczulony
> przesadnie?

Przeczytał, przyjął do wiadomości i skasował. To jest strona do komunikacji
z wikipedystą, a nie żaden oficjalny dokument.

Beno/GEMMA

Re: usuwanie informacji ze stron na Wiki

blueshade
On Thu, 12 Jan 2006, Gemma wrote:

> From: "makar"
>
> Przeczytał, przyjął do wiadomości i skasował. To jest strona do komunikacji
> z wikipedystą, a nie żaden oficjalny dokument.

oczywiście - ja w ogóle uważam, że strony userów powinny być szanowane
jako ich prywatna podprzestrzeń wikipedii - bo podobna dyskusja była
ostatnio odnośnie wyczyszczonych przez nich samych stron użytkownika...

zdaję sobie sprawę, że umieszczając cokolwiek na stronach wikipedii oddaję
kontrolę nad tym wszystkich, którzy chcą, ale uważam jednocześnie, że
powinniśmy mieć na tyle wyczucia i kultury osobistej, żeby nie grzebać w
cudzych stronach i jeśli ktoś chce np. odejść z projektu i nie ma ochoty,
żeby strona o nim tu widniała, to myślę, że powinniśmy uszanować jego/jej
decyzję...

wydaje mi się, że jedyne interwencje mogą mieć miejsce w razie prób
oszustwa - np. zmiany wpisów innych użytkowników na własnych stronach
dyskusji w celu wywołania błędnego wrażenia o prawdziwym przebiegu
dyskusji...

pozdrawiam,
   blueshade.

--
Eeyore, the old grey Donkey, stood by the side of the stream, and looked at
himself in the water. "Pathetic," he said.  "That's what it is.  Pathetic."

Re: usuwanie informacji ze stron na Wiki

Tomasz Ganicz
06-01-12, Przemyslaw 'BlueShade' Idzkiewicz <[hidden email]> napisał(a):

> oczywiście - ja w ogóle uważam, że strony userów powinny być szanowane
> jako ich prywatna podprzestrzeń wikipedii - bo podobna dyskusja była
> ostatnio odnośnie wyczyszczonych przez nich samych stron użytkownika...

Też mi się tak wydaje - ja akurat wszystko archiwizuję, ale to nie
jest obowiązkowe na swojej własnej stronie dyskusyjnej. Ew. ingerencja
byłaby możliwa jakby czyjeś działania na własnej stronie miało bardzo
negatywny efekt na całą Wikipedię.

http://www.ceti.pl/kganicz/poli/kontakt.html

Re: usuwanie informacji ze stron na Wiki

Juliusz Z
Przemyslaw 'BlueShade' Idzkiewicz napisał(a):

> [...]
>żeby strona o nim tu widniała, to myślę, że powinniśmy uszanować jego/jej

Mam odmienne zdanie. Ja odróżniam sytuacje, kiedy
[[Wikipedysta:ZnacieJegoNick]] kugluje sobie swoją stroną, kasuje
trolla, wpisuje peany na swój temat - ALE WSZYSTKIE TE ZMIANY widoczne
są w historii i można sprawdzić co kto kiedy tam napisał, a co usunął

i drugą, kiedy dwoje [[Wikipedystów:WiecieOKogoChodzi]] wykorzystując
swoje uprawnienia likwidują dodatkowo same strony dyskusji łącznie z ich
historią, czyniąc fałszywe wrażenie, że mając ogromne zasługi odeszli z
projektu skrzywdzeni nie z własnej winy. Nadużycie, którego dokonali
jest moim zdaniem nie do przyjęcia i bardzo źle świadczy o tych osobach.

Przypadek pierwszy jest w porównaniu z drugim drobną śmieszną
manipulacją, w sumie niegroźną.

Julo

Re: usuwanie informacji ze stron na Wiki

Tomasz Sienicki

Przy okazji, bo ta sprawa właśnie na Wikipedii wynikła:

NIEDOPUSZCZALNE JEST KASOWANIE HISTORII I ZAKŁADANIE NA NOWO DUŻYCH
STRON, TAKICH JAK PUA, SDA, SWD, TABLICA itd. Jest to niezgodne
z licencją, nieetyczne i nie zwalnia wcale miejsca na serwerach.

Proszę takich rzeczy nie robić, a kto zrobił - cofnąć.

--tsca