Łyk historii...

Daniel Koć-2
Cześć,

Znalazłem niedawno link do zarchiwizowanego artykułu z 2003 r. o 15 tys.
haseł po polsku (!), który sam zamieszczałem w nieistniejącym już
LinuxNews, i dzięki któremu po raz pierwszy usłyszałem o Wikipedii:

https://web.archive.org/web/20070927213138/hedera.linuxnews.pl/_news/2003/09/17/_long/2172.html

Polecam zwłaszcza dyskusję =} :

https://web.archive.org/web/20060823055401/http://hedera.linuxnews.pl:80/_forum/00/_default/2122.html

--
"Probably it's an eternal problem - too many chiefs, too few Indians" [O. Muzalyev]

Re: Łyk historii...

Adamt

No miałes nosa do tego :) Swoją drogą to jest niesamowite, że w sieci zachowują się takie archiwalne linki z przed 14 lat

Adamt

/
| Znalazłem niedawno link do zarchiwizowanego artykułu z 2003 r. o 15 tys.
| haseł po polsku (!), który sam zamieszczałem w nieistniejącym już
| LinuxNews, i dzięki któremu po raz pierwszy usłyszałem o Wikipedii:

Stare czasy - niesamowita dekada lat zerowych. To se ne vrati.

Łącznie z aktywnością - twoja Daniulu (nie tylko) spadła drastycznie.

J(E)

Re: Łyk historii...

Daniel Koć-2
W dniu 17.09.2017 o 19:53, Dorożyński Janusz pisze:
> Stare czasy - niesamowita dekada lat zerowych. To se ne vrati.
>
> Łącznie z aktywnością - twoja Daniulu (nie tylko) spadła drastycznie.

Nie wiem jak aktywność innych, ale moja się po prostu przeniosła do
OpenStreetMap, a nawet robię tam chyba ważniejsze rzeczy - i kto wie,
czy nie więcej.

Ja tak nie żałuję. Mniej mnie denerwują braki Wikipedii, bo jest więcej
gotowych rzeczy niż kiedyś i mogę korzystać z encyklopedii, zamiast w
kółko ją uzupełniać i poprawiać. Przyjemnie mi też, że przez te
kilkanaście lat polska Wikipedia urosła prawie 100 razy (bo zbliżamy się
do 1,5 miliona!). Miło poczuć, że warto było zainwestować swój czas i
wysiłek w rozwój i promowanie tego projektu.

Kiedy zaczynaliśmy (i długo potem) trzeba było tłumaczyć wszystkim, że
metoda rozproszonej pracy zwykłych ludzi nie jest gorsza niż grupy
fachowców, a pod pewnymi względami nie do pobicia, a dziś? Funkcjonuje
jako porzekadło: "idź spytaj wujka Gugla i cioci Wikipedii"... Niejeden
może nam pozazdrościć takiej marki i ilu ludzi tego używa w codziennym
życiu!

Fajnie, że czasy tej orki na ugorze nie wracają i że wolne projekty ze
sobą współpracują - np. OSM uaktualnia właśnie powiązania obiektów na
mapie z Wikidata, natomiast Wikimedia pracuje nad własną mapką na bazie
danych z OpenStreetMap (pozbawiona wielu detali, żeby lepiej nadawała
się na tło do artykułów).

Fajnie było, ale wracać do starych czasów nie czuję ochoty. Obecne
podobają mi się bardziej.

--
"Probably it's an eternal problem - too many chiefs, too few Indians" [O. Muzalyev]